Ser du en stjärna blinka på himlen en vacker kväll är det jag som ser dig och vinkar till dig

om jag skulle beskriva våran vänskap så skulle jag nog använda ordet bergochdalbana. under ett år har vi har varit allt från hej - hejdå till vanliga kompisarbästa vänner till ovänner, varandras hatobjekt till varandras helt okej tjej faktiskt. vad är vänskap, vart står vi just nu, men viktigast av allt, vad betyder du för mig?

Vänskap är mer än att sitta och prata om ett prov vi ska ha imorgon. Vänskap är mer än att spela i samma volleybollag, och mer än att ses en gång i veckan. Det handlar om om att finnas där i vått och torrt. Att erbjuda ena axel då du behöver gråta ut och inte bry sig om att den blir våt. Att känna att inga ord är meningslösa, och att klockan aldrig kan bli för mycket för ett samtal. En gång i tiden va du den som fick ta del av mina hemligheter. Då tårarna rann och känslorna tog över, då fanns du där och tröstade. Då panik över skola, idrott och kärleken fanns, då delade du med dig av dina visdomsord.

Jag beundrar dig för att du alltid har hittat orden som får mig att se saker från ett helt annat perspektiv. jag beundrar dig för den fantastiska och underbara människa du är. Jag har aldrig riktigt fått dig att förstå att du är en av de viktigaste personerna jag faktiskt har i mitt liv. att du är en av de få som verkligen förstår mig, och ser min in på djupet. Att du är den jag vänder mig till då jag behöver prata ut om allt eller ingenting. Den som får mig att skratta genom att dra ett dåligt skämt och den som får mig att känna glädje inuti.

Du ska veta att allt det du har gjort för mig, det vill jag även göra för dig. Jag önskar jag kunde göra ditt liv precis så som du vill ha det, för du om någon förtjänar det allra bästa. Men önskningar slår inte alltid in, och jag besitter inte den kraft som jag önskar jag hade.

Men trots det så har jag en famn du kan vara i, och jag har två öron som kan lyssna. Vilken tid på dygnet det spelar ingen roll, för det är det som vänskap handlar om - att finnas där då motvinden blir starkare, men även att förtsätta gå hand i hand då blåsten till slut har lagt sig.

och som slutord här med min gästbloggning, (snarare systerbloggning om ni frågar mig). vill jag bara säga, jag ser dig mer som än syster än vän. i mina ögon är du världens finaste tjej och har vi tagit oss såhär långt, kan vi nog ta oss lite längre. jag älskar dig♥

xoxo tjejen utan skrivtalang. / darling

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar dig evvsing.

2012-01-20 @ 10:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0