Dag 1: Presentera mig själv

Jag heter Evelina Frank. Men som man brukar säga "kärt barn har många namn" så brukar jag kallas för frankie, frank, franken, Evve, Evvsing (mycket få som får kalla mig det!), Evvis, Evelinus och Biffen...  :) Föredrar dem framför Evelina faktiskt hehe.
Jag har nyss fyllt 17 år och bor i en liten by som heter Mehedeby tillsammans med min familj. Jag trivs rätt bra där, lugnt och stillsamt och skönt att ta promenader runt i byn när man har lust och orken.

Personlighet:

Bra saker (försöker vara allt detta iaf): snäll, omtänksam, hjälpsam, pratglad och flummig (Jag tål inte folk som konstant ska vara allvarliga, för det klarar jag verkligen inte av!)
Jobbiga saker: Har svårt att hålla mig för skratt (t.ex. i lekar som "arga minen".), jag kan vara dryg och jobbig också och inte kunna hålla tyst.
Dåliga saker: det är något fel på min mun, för tydligen när jag känner mig "uttryckslös" och "konsentrerad" ut så ser jag enligt folk väldigt arg och sur ut. t.ex under träning eller när jag går mot bussen. Men det är inte meningen! (!!).


jag går på Högbergsskolan i Tierp där jag går Samhällsvetenskapliga programmet.
Favoritämnena i skolan är nog språk och idrott.

När det gäller fritiden så tar volleybollen upp en hel del av den. Jag har spelat i snart 5 år och jag älskar det fortfarande. Leder Allsvenskan just nu med mitt lag Tierp VBK. Awsome!
På min fritid spelar jag också gitarr, eftersom musik är en stor del av mitt liv. Så fort jag inte spelar volleyboll, sitter på lektion eller äter så lyssnar jag på musik. Favoritmusik är nog punk/rock, men lyssnar också på techno och hiphop. Min mobil och min ipod är det bästa jag har, så muckar ni med dem så muckar ni med mig!
Är också mycket med vänner och shoppar på min fritid :)
Min framtid ser ungefär ut såhär i kort version:
- skaffa körkort och ta studenten och söka stupendium
- Spela utomlands 1-2 år medan jag pluggar någon kurs
- Komma hem och gå en skrivarkurs 1 år
- Börja plugga på universitetet

Det var lite om mig, hehe!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0