Min valborgsmässoaftonhelg 2012

Hej alla igen! Nu kör vi på en sån tråkig uppdatering där jag listar fredag-tisdag eftersom vi hade denna långlediga helg. WUNDERBART! Jag kan nog inte lista vilka som är mina favoritdagar. Så vi kör på en gång :)

Fredag: 27/4
Åkte hem till byn med bilen ensam för första gången. Var väl okej men långtråkigt. Stannade en gång av trötthet och köpte lite socker, annars flöt allt på väldigt bra. Kom till valbo vid två där jag åt på subway med farmor och bror innan jag for in till Gävle och klippte mig. Mama betalade så underbar som hon är så jag lät henne åka med i bilen hem. :) Resten av dagen hände inte så mycket. Träffade grabbarna en sväng gjorde jag och kusinerna kom förbi på kvällen, sen åkte jag till farmor och sov där.

Lördag: 28/4
Var på släktlunch i Gävle, åt kinabuffé vilket är gudomligt gott! Åt väl så mycket att jag vägde 10 kg mer när vi gick därifrån. Gick ner på stan och lämnade ut lite CV:n också, nu hoppas jag bara på det bästa!
På kvällen umgicks jag med grabbarna då vi åkte till lördag och hämtade alex och hans vän viking. Åt på bennys. Sen bar det av hemåt och vart väl en grillning innan jag skjutsade hem några av dem. Kvällen spenderades med min bror sen.




Söndag: 29/4

Shoppingdag!!! Äntligen. Fikade lite med farmor först hemma hos oss medan det var full rulle nere vid badet där alla städade. Åkte iväg med bilen och mötte upp min kusin och hennes kille i valbo och vi shoppade lite. Jag köpte ett par söta sommarskor, en bandau- BH (stavning?!), ögonskuggor och en loggbok till projektarbetet. Daniel kollad min chans till en hyfsad baslåda, ännu finns inget hopp mina vänner. Åkte hem och myste till det lite med familjen.




Måndag: 30/4
VALBORG!!!
Började dagen med att köra in och hämta Sara med Sebbe och Sami i Gävle. Åkte en sväng till Valbo igen för att byta skor. Åkte hem och började fixa iordning hemma hos mig, för där var festen sörrni. Fint de! Vid 18 startade vi grillen och sen vart det fullt upp. Jag och Sara firade valborg med ett gäng på ca 10 killar. Hur skön stämning som helst, no fights! Bästa på länge. Vid tio åkte vi till Marma, men det sög. Som vanligt. Ville hellre vara i Uppsala med en annan. Aja. Åkte tillbaka till mig och umgicks ett helt gäng intill ett-tvåtiden då vi satt på en skräckfilm. Tur att jag har sebbe som tröstar mig, annars hade jag aldrig kollat på den!
vid halv fyra var det bara vi två vakna, så vi gick direkt och la oss. Jag och sara hos min bror, alex inne hos mig, sebbe på sofforna och min bror på golvet. Japp japp!






Tisdag: 1/5
Bakisdagen! Nejdå var inte direkt bakis, det blir jag aldrig! (förutom en gång men men..hahah!) Vi gick ett gäng och åt pizza på byns pizzeria. Riktigt gott! Åt bara halva för då vart det tungt, men ändå!
Åkte hem och fikade med mamma, pappa, Sara, farmor och Aje och deras gäst Clas. Diskuterade pengar och hur värdelös jag är när det kommer till såna saker.
Tror det även var denna dag som jag lånade pappas bil och körde ett gäng in till Tierp där vi handlade mjukglass. MUMS! SUPERFINT VÄDER DESSUTOM! Blir så glad :)
Städade och plockade undan hemma innan vi åt  tacos med familjen, sen var det dags för mig och Sara att fara hem. Tog väl ca 2.5 timmar att ta sig hem om vi inte räknar de gånger vi var tvungna att stanna. Stannande bland annat i Avesta tror jag, där ett gäng stirrade riktigt läskigt på oss. creepy!
Kom hem vid tolv och då sov jag hos Sara. MYS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0