2011- Summeringen

För ganska precis ett år sedan var hela mitt gamla lag supertaggade inför Allsvenskan efter att inte ha förlorat en enda match i Div 1. Ganska rolig merit det där att berätta för andra i framtiden tycker jag. Vi åkte upp och ner i landet, alla ställen emellan Norsjö och Malmö. Visst hade vi våra upp- och nergångar och jag kan ju berätta nu att jag inte alltid trivdes så bra, men visst fan blev det bättre senare! Vi avslutade säsongen genom att komma på en fin tredjeplacering och det kändes superbra. Vi samlade ihop Tierpsgänget för en avslutning den 16 mars (tror jag, ganska säker på det!) och vi hade skoj. Vi insåg bara inte att det var sista gången vi umgicks som ett lag.

Våren gick och sommaren kom. Jag inbillade mig själv att det skulle bli den bästa sommaren i mitt liv, men istället vart det den som förändrade mitt liv helt och hållet. Jag hade mitt första sommarjobb i Söderfors, hade en del grymma grillkvällar, spelade beachvolley, var på Lida Country Festival, åkte till Gotland på folkracefestival och var med om århundradets åskoväder, åkte till Tyskland, badade, solade, shoppade och hade det allmänt bra. I juni åkte jag även på ett uttagningsläger i Falköping igen för att kämpa om en plats i laget till 8- nationersturneringen på Holland. Tyvärr kom jag inte med p.g.a en axelskada som jag fått under våren. MEN, lägret slutade inte sorgligt för det. Detta var lägret som drastiskt förändrade mitt liv då min nuvarande andretränare bad om att få prata med mig om flytt till Lindesberg och erbjöd mig en plats i deras elitserielag. DET kan man säga är en chockande tankeställare för en 17 åring. Men eftersom valet stod mellan ingen volleyboll alls eller elitserien så vart valet enkelt och jag for iväg med mina föräldrar på en rundtur i Lindesberg den 12 juli och sedan var det dags att packa väskan.
Den 9 juli förändrades mitt personliga jag, mitt party-jag. Hade en stor beachturnering (eller stor och stor, det är den årliga beachturneringen där jag kommer ifrån) och det började med att jag och Flis fick skjuts till Gävle med ett skönt gäng, åkte till Älvkarleö en sväng och for även till Öregrund den 6 augusti där det var kaos (på både bra och dåliga sätt, haha!). Dagarna efter det gick och den 11 augusti tog jag mitt pick och pack och sa "hejdå Tierp, Hejsan Lindesberg!"

Början av hösten var jobbig. Det var flytt till ett helt nytt ställe, nytt lag, ny skola, nya vänner och nya kontakter. Jag for iväg med cykeln och cyklade flera mil för att lära mig hitta rätt.
Skolan började och jag tyckte att studierna gick ganska bra, sedan tog volleybollen över mitt liv totalt och jag liksom glömde bort att jag även gick i skolan, så jag hamnade efter ganska fort.
Har hunnit med att vinna både knalle- och svenskacupguld och vi har även spelat Nordiska, men vi gick inte vidare tyvärr.

Julen kom och jag for hem i en veckan, firade julafton med mina nära och kära och hann med en sväng till Stockholm för den årliga shoppingen och sedan en tripp till Uppsala med Elle. Mycket saknad tjej!
Åkte till Falköping för landslagsuttagningsläger men kom inte med pga olika orsaker. Tråkigt men men!
Firade nyår i Gävle, kanske inte den bästa direkt om man tänker på allt skit efteråt, men det var kul att spendera den med några fina vänner och det kommer kommas ihåg länge!

Så har väl mitt år sett ut, så nu ser jag fram emot år 2012!

Kommentarer
Postat av: Marina

PUSS på dig min fina!!! <3

2012-01-04 @ 17:09:21
URL: http://marinablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0