vi kom, vi spelade, vi segrade... eller mja... inte riktigt, men roligt var det!

torsk med 2-3 mot Jomala. surt. men det bättre är ju att vi tog tredjeplatsen i årets Allsvenska, och det är ju alltid ett stort plus i kanten! :D♥

jag tyckte att mitt jobb var sisådär idag.. kunde gjort bättre ifrån mig, men det är helt enkelt saker jag får jobba med.
Jag menar... iår har jag lärt mig så många andra saker:
  • lärt mig "svingblocka" och därav gjort många blockpoäng.
  • lärt mig svävserva och därav gjort många serveess.
  • lärt mig att gå på A-bollar som jag verkligen inte kunde i början av säsongen, och det gav mig MASSOR med anfallspoäng. (lärde mig efter ett tag att vinkla bollen och det gav mig ännu mer poäng, hih)
  • lärt mig olika försvarspositioner och uppställningar som jag inte hade en aning om förr vilket gjorde det lättare för mig att förstå spelet.
  • lärt mig att prata, vilket gjorde att jag kände mig självsäker i framlinjen.
  • lärt mig att ta emot kritik, göra om och göra bättre
  • jag har tillslut också lärt mig att kunna ta en förlust, utan att sitta och lipa hemma för att det var så jobbigt :)
så jag känner verkligen att jag kan utvecklas, om jag vill. Och det vill jag! Lagen får absolut passa sig nästa år för oss i Div1, för vi blir nog rätt vassa! :)
men trots det att jag har lärt mig mycket iår, så har jag nog väldigt mycket kvar att lära mig och öva på. Som att ha avstånd till boll, slå högt och inte träffa block.
Men som sagt, detta (om man inte räknar med 08/09 året) har nog varit mitt mest lärorika år av mina 5 år som volleybollspelare och jag tänker inte ge upp än på länge!
peaceout.
'
vill också tacka mina team mates för att ha gjort detta år helt ofattbart roligt! Tänk er dessa resor som vi har gjort tillsammans, hur vi skojat och stojat i bilen hela vägen och hur mycket vi har använt facebook som tataltid under resorna. ojojoj :) 
Tierp Volleys damer, vilka brudar, vilket gäng, säger jag bara! :D♥

p.s Detta inlägg fick mig att längta tills nästa år, hehuu!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0