alla ljuger för alla

jag är så förvirrad..
minst sex personer jag känner säger samma sak "säg inte detta till någon, men den här personen sa det här till mig igår (i förtroende)...."
ja men håll tyst då?!
personen ville inte att de skulle spridas, och då säger man det ändå. Inte okej.
nu vet jag vilka jag kan lita på. och det är oftast inte de man trodde.

jag lär mig nya saker varje dag. och idag lärde jag mig nått nytt. Att om man berättar saker för någon så kommer det fram om det är ett rykte folk sprider. då sprids det bara vidare. ett rykte är nått man inte kan bryta. folk tappar förtroende för folk.
ett rykte kan man inte få stopp på.
ju mer man nekar, desto mer verkar man ju skyldig. håller man tyst ses man som skyldig. erkänner man så är man ju skyldig.
det är ju så. och det är därför det är så svårt att stoppa ett rykte som redan är igång.
suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0