Summering av år 2010 (inga bilder, men det är ett löfte att ha mer bilder i inläggen till 2011!)

Jag tog allt som allt på en gång, orkar inte skriva olika inlägg :)
Ja ni, vad ska man säga? Har hunnit med mycket detta år, även fast det gått så otroligt fort!
Förra vintern var det mycket känslomässigt.
Jag fyllde 16, och fick därför börja med övningskörningen (faktiskt så började jag inte förrän på sommaren, hehe)
och jag träffade mycket nytt folk.
Vi spelade mycket volleyboll detta år, och jag var på uttagning till RIG Falköping, volleybollgymnasiet den 11-12 januari. (jag kom in med valde att inte gå där) vilket var en stor känsla för mig.
Hade också en "juniorfest" hemma hos mig. Det blev tacos och singstar för hela slanten!
Den kvällen förändrade också en stor del av hur hela året skulle utvecklas.

Också på våren vart det mycket volleyboll och jag och tjejerna var iväg på sm för sista gången. Kommer dock inte ihåg vart eller hur det gick, men jag tror vi hade grymt kul iallafall!
Detta år blev jag också utnämnd till "Årets spelare" på damsidan i Tierp, vilket stärkte mitt självförtroende något grymt!
Denna vår gick jag också ut nian på Engelska Skolan i Gävle. Vi hade graduation och några tårar föll, men vi tog oss igenom det. Hade en klassfest hos Andrea, vilket också var helt okej! Spexfotot var också kul att ge sig in på, haha.
Och mina slutbetyg vill jag också skryta lite om, för det är ju liksom min blogg right? (a)
6 MVG, 9 VG och 1 G... 0 IG. :) Helt nöjd!

Sommaren kom och även där var det mycket känslomässigt. Mitt liv fick en helt ny mening och jag gav mig in på saker som jag inte borde ha gjort. Jag fick ta konsekvenser och jag lärde mig av mina misstag. Vilket ledde till att min självförtroende stärktes ett snäpp.
Jag umgicks mycket med kompisar denna sommar och fick nya bekantskaper och kollade på serier med några sköna människor. Kommer nog heller aldrig glömma natten vi spenderade på fotbollsplan, en riktigt härlig upplevelse. Haha.
det blev mycket moppe också, och även övningskörning. Jag tror det gick bra för mig i början, vilket kommer kännas lysande nästa sommar. Hihi.
Sommarjobbade också och tjänade mina första pengar, nästa sommar ska jag göra nått annat har jag iallafall bestämt mig för! Kanske på en tidning eller i furuvik? vi får se :)

Hösten kom och hösten gick.
Började i ny skola, Gymnasiet!
Det blev en del krångel med intagningen, men tillslut så valde jag Högbergsskolan i Tierp.
Jag trodde att gymnasiet skulle bli awsome, men efter några komplikationer så blev det ännu bättre! Lärde känna ett grymt skönt gäng och klassen var nästan perfekt.
Det tog inte så lång tid innan det halvåret tog slut heller, gjorde inte så mycket på halloween och det var mest skönt.
Höstterminen gick med andra ord grymt snabbt!
Inom volleybollen så förblev vi obesegrade genom hela serien. Vann alla 14 matcher och Allsvenskan var säkrad redan efter elfte matchen.
Så nu ska vi se hur det blir i Allsvenskan, om vi kan ta en bättre placering än förra gången jag hängde med.

Vintern kom och julavslutningen var här. det var grymt kul och det har jag många minnen ifrån.
Nattinnebandy var man också på, var och shoppa i stockholm med bästaste felice stenborg och sen hade man julmys med mysiga flickor.
Julafton firades hemma och jag fick nästa allt jag ville ha. Det var mer än önskat kan man säga.
Något annat hände typ inte.
I mellandagarna var man såklart och inhandlade en hel del reagrejer. Hihi.
Och näst sista dagen var man på hockey med erika, Brynäs- Modo. Brynäs torska tyvärr, men det var en rolig match att kolla på.
Nyårsafton kom och det spenderades med inga mindre än Jonte, Lisa och Bella, vilket var skitkul!
Tyvärr fick man dras med en sjuhimmelens hosta. Fett jobbigt...

Det var tyyyp min summering. Lite kortfattat.
Det gick alltså grymt fort.
Årets största förlust var en vän som jag kände i 8 år nära, vi var tighta och trodde att vi skulle vara det livet ut, men livet har sin gång och hon tog en annan väg. Så året kunde väl ha börjat bättre antar jag.
Kommer aldrig glömma denna flicka, men mitt liv har inte ens börjat än.
Så vi får se vad som händer :)
kärleken är på g, mer säger jag inte ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0