Dag 3: Mina föräldrar

Jahapp, hade det ganska tråkigt så det vart att skriva lite på bloggen. :)
Mina föräldrar heter Thomas och Susanne och är båda snart 48 år gamla. Jag älskar mig föräldrar!
Trots mammas nyfikenhet och pappas dåliga humor (vilket båda kan bli riktigt jobbiga!) så älskar jag dem över hela mitt hjärta. Kan inte tänka mig ett liv utan dem.

Min mamma är underbar. Liten och rund och mysig på alla sätt. Hon är dem som fixar det mesta i huset när det gäller sysslor, och det är hon som för det mesta tar hand om all sorts snack när jag och Tobbe behöver prata ut. Så fort det är nått problem i skolorna så är det mamma vi skickar dit för att lösa det. Hon jobbar på fritids här i mehedeby och har gjort det ända sen jag själv gick där.
Min mamma står nog inte jättenära varandra, men vi det är ganska mycket som jag ärvt av henne. Vi har båda kort temperament och blir lätt irriterade, vi grinar till sorgliga scener på filmer eller ens när andra gråter (jättepinsamt!), vi vill båda hjälpa andra om dem vill prata ut och vi är nog båda bra lyssnare.
Min mamma är omtänksam, snäll, hjälpsam och helt underbar. Jag älskar henne!♥

Min pappa och jag står nog varandra närmast i familjen.
Vi älskar båda volleyboll och han är jätteengagerad i princip allt. Han skjutsar laget och mig överallt så fort han kan och han har till och med hjälpt till att skaffa nya tider till folk som vill spela volleyboll på kul, motionsvolley som det heter.
Utan honom hade jag aldrig börjat med volleybollen, sporten som jag älskar, och åstadkommit det jag gjort, så det står jag i stor skuld till!
Jag tror att jag ärvt det mesta från hans sida. Han är lång, näst intill 2.03 m, blyg inför nya människor (lite komiskt att en sån lång snubbe är blyg men så äre) och han har jättekass humor. det är den jag lovar!
Pappa är snickare och äger ett eget småföretag. Han är ganska händig (det är nått som jag INTE fått från honom!), så det är han som fixar med huset och gården.
Eftersom han är snickare så får han också långtråkigt ibland tror jag när han gör samma sak, så då börjar han oftast vissla.. det låter inte bra, haha!
Älskar min pappa nått otroligt! ♥

Ingen bild på mamma tyvärr, men en på pappa och mig har jag :) ♥
puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0